Csalódás a Michelin-ajánlás árnyékában: egy útszéli csárda reinkarnációja a belvárosban?
Hosszú ideje vártam, hogy kipróbálhassam ezt a Michelin-ajánlással büszkélkedő éttermet, de a várakozásaim a földbe gyökereztek. A konyha és a kiszolgálás olyan mértékű baklövésekkel operált, amelyek egy útszéli csárdában is megdöbbentőek lennének, nemhogy egy elismert vendéglátóhelyen.
A katasztrófa a laktózmentes étel iránti kérésünknél kezdődött. A férjem levesében, annak ellenére, hogy a pincér szerint csak a tetején lévő tejföl tartalmaz tejterméket - és ez jelezte, hogy le tudják hagyni - fehér, azonosíthatatlan darabok úszkáltak. A kérdésünkre, hogy mi lehet ez, a pincér először csirkének titulálta, majd miután a férjem egyértelműen csirkedarabot talált a levesben, még mindig ragaszkodott ehhez az állításához. Ahelyett, hogy elnézést kért volna, és megnyugtatott volna minket, inkább vitatkozott, és hárította a felelősséget. Végül, nagy nehezen elvitte a levest, és öt perc múlva visszatért egy újabb adaggal, amelyben már nem volt a rejtélyes "fehér trutyi". Amikor megkérdeztük, hogy mi volt az első levesben, a pincér egyszerűen csak annyit válaszolt, hogy "nem kérdeztem". Sem egy bocsánatkérés, sem egy magyarázat, csak a teljes közöny.
A főétel után a desszerttel próbáltam javítani a hangulatot, és a kedvencemet, a baszk sajttortát rendeltem. Azonban ez is csalódás volt. A felszolgált desszertnek semmi köze nem volt az eredetihez. Egy hideg, túlcukrozott tejszínkrém volt, tészta alappal, ami inkább egy panna cottára hasonlított, mint a jellegzetes, égett tetejű, krémes baszk sajttortára. Ha már Michelin-ajánlással hirdetik magukat, legalább az alapvető desszertek elkészítésének módját illene elsajátítaniuk.
Összességében a tapasztalatunk nagyon vegyes volt de inkább negatív. Egy Michelin-ajánlással rendelkező étteremtől sokkal magasabb színvonalat várnánk el mind az ételek minőségét, mind a kiszolgálást illetően. Az allergénekkel kapcsolatos figyelmetlenség, a vendégekkel való kommunikáció hiánya és az ételek alapanyagainak nem megfelelő azonosítása elfogadhatatlan hibák, hiszen nem brahiból hagy el egy-egy hozzávalót az ember. Neagyisten hogy kezelte volna a hely ha anafilaxiás sokkot kap a vendég? Ezért az élményért nem érdemes a belvárosig utazni.
Bízom benne ez a kritika eljut a megfelelő helyre.
* Az étteremnek sürgősen felül kell vizsgálnia a konyhai és kiszolgálási protokolljait.
* Az allergénekkel kapcsolatos ismereteket és a vendégekkel való kommunikációt javítani kell.
* A desszertek elkészítésének módját ismételten át kell gondolni.
Gergely Anna
- Friday 14/03/2025